Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge (SIDH)

El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH) atén situacions de sobreendeutament hipotecari a través de la inermediació amb les entitats financeres.

És un servei gratuït d’informació, assessorament i intermediació orientat a persones i/o famílies que es troben en risc de perdre el seu habitatge habitual amb dificultats sobrevingudes per afrontar l'hipoteca o el lloguer.

A qui va dirigit?

  • A persones i/o famílies hipotecades, propietàries d’un únic habitatge que utilitzen com a residencia habitual i que es troben en dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari o que preveuen que no el podran pagar en el futur.
  • A persones avaladores en risc de perdre el seu habitatge principal per impagament dels préstecs o crèdits avalats.
  • A persones consumidores que han rebut notificació d’inici d’un procediment d’execució hipotecària de l’habitatge habitual.
  • A persones consumidores que han detectat qualsevol clàusula abusiva en els seus contractes de préstec o crèdit hipotecari.
  • A persones o famílies en risc d’exclusió residencial que han transmès el seu habitatge per compensar el deute hipotecari o que estan a punt de perdre’l per un procediment judicial.
  • A persones o famílies llogateres d’habitatges adjudicats en subhasta o dació en pagament a les entitats financeres.
  • A persones en situació de sobreendeutament per deutes derivats d’una relació de consum, provocada per causes sobrevingudes. Especialment si són: deutes d’habitatge, deutes amb múltiples creditors o deutes com a conseqüència de romanents d’altres préstecs hipotecaris.

Com funciona?

Les persones i famílies interessades en aquest servei han de demanar cita prèvia amb la tècnica d’habitatge. El dia de la cita es valora la situació, es comprova que compleixi els requisits i se’ls informa de la documentació que han de portar.

La documentació requerida s’ha d’entregar a l’Ajuntament per registre d’entrada i, un cop rebuda, es concerta una entrevista amb l’advocada mediadora. A la visita amb la mediadora, s’estudia la situació de la família i es valoren les actuacions necessàries per resoldre-ho.

Per sol·licitar hora amb la tècnica d’habitatge, podeu:

  • Trucar al 93 844 41 40
  • Enviar un correu electrònic a habitatge@cardedeu.cat
  • Adreçar-se al c. Dolors Granés, 2

Horari d’atenció a la ciutadania: de dilluns a divendres, de 9 a 14 h

Darrera actualització: 17.07.2025 | 11:01