Conferència “L’associacionisme com a moviment de transformació i antifeixisme a Catalunya i a Cardedeu” - acte dins les II Jornades Cardedeu i la Memòria Democràtica

Diumenge, 6 d’abril de 2025 a les 11:00h

Ens aproximarem al moviment associatiu i cultural del Cardedeu durant el tardofranquisme i la Transició a partir d’un estudi realitzat a través de la història oral, amb vint-i-cinc entrevistes, i la recopilació de documents històrics. 

A càrrec de Clara Alegre, professora de batxillerat i autora del treball d'investigació "De la llavor resistent a la conquesta d'espais de llibertat". Activitat gratuïta.

 

A continuació:

Conferència “Una història per a la vida i per a l’acció”. L’eina de la història pública

Conferència - 2

A finals del segle XX, les pràctiques de memòria i de reivindicació social van fer evidents els límits de la història acadèmica. En poques paraules, se li demanava a la historiografia la capacitat de participar en la construcció de nous relats arrelats a les necessitats socials i que havien de construir-se a les biblioteques, als museus i a les associacions sense perdre rigor. Així va néixer la història pública, que en el nostre país ha estat més practicada que raonada.

A càrrec d’Àngel Casals, professor d’Història Moderna de la Universitat de Barcelona. Activitat gratuïta.

Tèxtil Rase - Fàbrica de cultura

Carrer Llinars, 61 - 08440 Cardedeu - Barcelona
Adreça electrònica: cultura@cardedeu.cat
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 18.03.2025 | 14:39