Ens aproximarem al moviment associatiu i cultural del Cardedeu durant el tardofranquisme i la Transició a partir d’un estudi realitzat a través de la història oral, amb vint-i-cinc entrevistes, i la recopilació de documents històrics.
A càrrec de Clara Alegre, professora de batxillerat i autora del treball d'investigació "De la llavor resistent a la conquesta d'espais de llibertat". Activitat gratuïta.
A continuació:
Conferència “Una història per a la vida i per a l’acció”. L’eina de la història pública
Conferència - 2
A finals del segle XX, les pràctiques de memòria i de reivindicació social van fer evidents els límits de la història acadèmica. En poques paraules, se li demanava a la historiografia la capacitat de participar en la construcció de nous relats arrelats a les necessitats socials i que havien de construir-se a les biblioteques, als museus i a les associacions sense perdre rigor. Així va néixer la història pública, que en el nostre país ha estat més practicada que raonada.
A càrrec d’Àngel Casals, professor d’Història Moderna de la Universitat de Barcelona. Activitat gratuïta.