Aquest taller, dinamitzat per membres d'Òmnium Cultural per potenciar una de les tradicions nadalenques més arrelades, va tenir un gran èxit entre la mainada, ja que es van acabar totes les existències de tions.
Aprofitant el reclam dels tions nadalencs, els infants van tenir també l'oportunitat de conèixer jocs en català i jugar-hi una estona a la plaça, gràcies a la col·laboració de la Mireia, de la botiga Artijoc, i també de dos membres de Guspira, creadors d'un joc de taula inspirat en el correfoc.
El taller de jocs en català, organitzat per l'Oficina de Català de Cardedeu, forma part de la campanya I tu, jugues en català?, que impulsa el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), amb l'objectiu de donar a conèixer l'oferta de jocs i joguines en català i fomentar-ne l'ús i el consum entre els ciutadans.
Al llarg de les més de dues hores que va durar l'activitat, es va informar als pares del web de Jocs en català del CPNL (/jocs) i de la nova app per a dispositius mòbils, que permet cercar jocs i joguines en català per paraula clau, per categoria i per edat recomanada.
Al final, els organitzadors -Òmnium Cultural i l'Oficina de Català- van valorar positivament ambdós tallers i van decidir que l'any que ve repetirien l'experiència.