En l'acte de presentació del catàleg, que ha comptat amb la presència de l'alcalde, Enric Olivé, la regidora de Desenvolupament Econòmic Local, Núria Hernández, comerciants locals i productors de la vila, també s'ha parlat de l'èxit de la prova pilot de la fira "De pagès a plaça" que se celebra a la plaça de Sant Joan cada dissabte al matí des del mes de juliol. En aquest sentit, se n'ha anunciat la continuació a partir del 8 d'octubre, tot i que s'estan estudiant diverses opcions d'ubicació.
Aquesta setmana també s'ha posat en marxa l'ECOtargeta, la primera iniciativa per promoure la compra d'aliments locals i ecològics als comerços del poble i també als propis productors. D'una banda, es pretén potenciar l'oferta entre productors i comerciants, i de l'altra, fomentar la demanda perquè la ciutadania consumeixi habitualment ecològic i de proximitat. El sistema, a més, afavoreix la rotació en la compra d'aliments, de manera que tots els establiments que aposten per aliments ecològics se'n vegin beneficiats.
Com funciona l'ECOtargeta?
- Per cada 10 € de compra, els establiments adherits a l'ECOtargeta segellaran una casella. La compra ha de tenir, almenys una part de producte ecològic i local.
- Per fomentar la rotació de compra entre els productors a la fira "De pagès a plaça" i entre els comerços locals, 6 dels segells hauran de correspondre a comerços locals i els altres 4 a compra directa al productor.
- Les targetes amb 10 segells omplerts es lliuraran al CSETC per aconseguir un premi, consistent en entrades per espectacles del Centre Cultural, del cinema Esbarjo o tasses de "Cardedeu agroecològic".