ÚLTIMA HORA
Vista la situació climatològica actual i les previsions per a demà divendres 3 de febrer l'Ajuntament de Cardedeu aconsella que les famílies que puguin mantenir els infants a casa ho facin, sobretot al matí, tot i que hores d'ara no es veu necessari tancar l'accés als centres docents, essent necessari estar atents a les recomanacions que puguin determinar-se amb posterioritat a aquest comunicat.
Com a actuacions en previsió del temporal de neu i de fred previst, el dimecres 1 de febrer, a les 13:58 hores es va activar el Pla Municipal d’Emergència de Cardedeu en fase d'alerta (la qual cosa fou comunicada al CECOPAL) amb les actuacions següents:
• Revisions d'equips, material d’actuació i vehicles dels serveis d’urgència i bàsics (Policia, Brigada i Protecció Civil).• Revisió de telèfons contactes, documentació i mitjans necessaris per si fos convenient passar a l'activació del Pla. • El CECOPAL (Comité de coordinació operativa local) resta establert a les dependències de la Policia Local de Cardedeu de Can Borràs . • Tots els implicats en el Comité Municipal de l’emergència han estat mobilitzats.• S'han portat a terme les coordinacions necessàries, especialment entre els serveis de policia, sanitaris, serveis socials i la Brigada municipal.• S’han portat a terme les previsions d’efectius d’intervenció.
Al matí del dijous 2 de febrer, sobre 9:21 hores es va activar la fase d’emergència del Pla Municipal d’Emergència de Cardedeu en fase d'alerta (la qual cosa fou comunicada al CECOPAL) amb les actuacions següents:
• Revisió continua dels serveis de Policia per a detectar vies i zones afectades.• Coordinació amb els serveis educatius per conèixer decisions preses per cada centre educatiu. Des de l'Ajuntament no s'ha recomanat suspendre l’accés als centres educatius durant el matí i si a la tarda.• Coordinació amb la Brigada municipal per a començar a llençar sal preventivament en algunes vies. Prioritzar l'accés als serveis bàsics i sanitaris.• Suspensió d'activitats a l'aire lliure i d’altres, especialment d’infants i gent gran.• Restricció de la mobilitat per vehicles i persones a llocs amb risc.
A les 18:00 hores es reuneix el Comité Municipal de l’emergència i decideix:
• Publicar un ban d’Alcaldia d’actuació per als veïns de Cardedeu.• Restar els serveis de policia en permanent coordinació amb els de protecció civil, sanitaris, brigada municipal i la resta de serveis bàsics.• Preveure els efectius d’intervenció.• A més de les actuacions necessàries durant l’horari nocturn, intensificar les actuacions a primera hora de demà, escampant sal a les vies més importants i les problemàtiques.
COMITÉ MUNICIPAL DE L’EMERGÈNCIA
Cap municipal de l’emergència: Sra. Alcaldessa (Calamanda Vila i Borralleras).
Director-Coordinador municipal: Inspector en Cap de la Policia de Cardedeu Cap del grup Local d’intervenció: Regidor de GovernacióSotscap del grup Local d’intervenció: Cap dels Voluntaris de Protecció Civil de CardedeuCap del grup d’ordre: Inspector en Cap de la Policia de Cardedeu Sotscap del grup d’ordre: Sergent de la Policia de Cardedeu Cap del grup Sanitari: Directora del Centre d'Atenció Primària (CAP ) CardedeuSotscap del grup sanitari: Tècnica municipal de Salut Pública Cap del grup logístic: Cap de l'Àrea municipal de Serveis a les personesSotscap del grup logístic: Cap de la Brigada MunicipalMedi Ambient: Tècnica municipal de Medi AmbientComunicació: Tècnica municipal de Comunicació
Assessorament especial: Regidors de Via Pública i Serveis Socials, Secretari municipal i Cap de l'Àrea Territorial.