Indicacions per votar per correu a les eleccions al Parlament Europeu

Dimecres, 30 d’abril de 2014
Fins al 15 de maig es pot fer la sol·licitud per poder votar per correu a les eleccions al Parlament Europeu del 25 de maig. Les persones que vulguin exercir el dret a vot per correu a les eleccions al Parlament Europeu han de sol·licitar-ho prèviament a qualsevol oficina de Correus o de les oficines del cens (a Barcelona). El termini per fer-ho acaba el 15 de maig i, un cop s'hagi rebut la documentació (entre el 5 i el 18 de maig), podran emetre el vot abans del 3 de juny.

Pel que fa al vot per correu dels residents a Espanya que es troben temporalment a l'estranger, poden sol·licitar-ho a l'oficina consular del país corresponent o per via telemàtica. Per poder exercir el dret a vot, cal estar inscrit en el Registre de matrícula consular com a no resident, cosa que es pot fer en el mateix moment que es fa la sol•licitud. Aquesta s'ha de formular personalment a les oficines consulars o a les seccions consulars de les ambaixades, abans del dia 26 d'abril. La documentació es remet entre el 29 d'abril i el 13 de maig i el vot s'ha d'enviar abans del 21 de maig.

Els ciutadans europeus residents a Espanya també poden exercir el dret a vot per correu, però cal que estiguin inscrits en el padró municipal abans del 14 d'abril. El procediment és igual al vot per correu ordinari.

Darrera actualització: 21.05.2014 | 08:23