L'Oficina d'Informació al Consumidor ha gestionat 213 demandes durant el 2009

Dilluns, 3 de maig de 2010
El Ple ha aprovat el reglament regulador de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Cardedeu (OMIC). Un any després de la creació de l'oficina i vista la demanda i l'afluència creixent de ciutadans, s'ha optat per consolidar l'OMIC i aprovar-ne el reglament, un document on es defineix i regula la prestació del servei municipal de defensa de les persones consumidores i usuàries per garantir el compliment dels seus drets bàsics reconeguts en la legislació estatal i autonòmica vigent.

Durant el 2009, l'OMIC ha gestionat 213 expedients, 159 dels quals són reclamacions, 35 consultes i 19 denúncies. Pel que fa a l'activitat, la majoria de reclamacions, consultes i denúncies han estat per al sector de les telecomunicacions i companyies telefòniques (60), d'empreses de subministrament de llum, gas i aigua (54) i de comerços en general (52). També s'han gestionat expedients sobre habitatge (12), tallers i reparacions (11), viatges i transport aeri (10) o assegurances (8), entre d'altres.

A l'OMIC s'informa, de manera personalitzada, sobre els drets de les persones consumidores i usuàries; s'orienta sobre les possibles reclamacions en cas de no respectar els drets dels consumidors; es media entre les parts per a la resolució de determinats conflictes; i es fomenta l'educació i la formació de les persones consumidores i usuàries en qüestions de consum o utilització de serveis a través de campanyes divulgatives, publicacions o jornades.

L'oficina està ubicada a l'edifici de Serveis Personals de Sant Corneli, amb horari d'atenció al públic: els dilluns i els dijous de 9 a 14 h. Cal demanar cita prèvia al 93 846 21 50 o a omic@cardedeu.cat

Darrera actualització: 3.08.2010 | 08:45