Des de l'OFIMEH s'analitza el problema de cada usuari, la fase en què es troba (si ja ha deixat de pagar, o si es preveu que ho faci en breu) i, si cal, s'intenta parlar amb l'oficina bancària corresponent per tal de trobar-hi una sortida. Hi ha varietat de solucions que s'han anat modificant i adaptant a les circumstàncies econòmiques dels usuaris: des de dació en pagament fins a refinançament de l'operació passant per múltiples variables adaptades a cada cas concret i cada entitat bancària.
A banda de l'actuació que s'acabi fent, un objectiu important de l'OFIMEH és que l'usuari entengui els pros i contres tant de l'operació escollida com de les descartades, així com assessorar podent oferir als usuaris la confiança que la majoria han perdut en la seva entitat bancària.
L'OFIMEH funciona gràcies a un conveni entre l'Ajuntament de Cardedeu i el Col·legi d'Advocats de Granollers. Per tal d'accedir al servei cal dirigir-se a l'OAC.